Followers

Wednesday, August 17, 2011

Dress to impress, coloring White

Hello,
today I'm allowed publish my first card at this blog. In the past weeks you have seen a lot of wonderfull cards and inspirational tutorials. I want to thank all the team members for there efforts to post on time. Before posting most of the time somebody else has to translate the message. We all are doing the best we can to make this a blog that copic-lovers will visit every day. We enjoy every comment you give, it is feld as a reward for the work we do, therefore please leave a comment. In the chatbox you can tell us which information you love to see on the blog. It's enough about this topic, now my card.
***
Hallo,
heute darf ich meine erste Karte auf diesem Blog zeigen. In den letzten Wochen habt Ihr viele wunderbare Karten und inspirierende Tutorials gesehen. Ich möchte dem ganzen Team für seine Arbeit und das pünktliche Posten danken. Bevor ein Post online gehen kann muss meist erst ein anderes Team-Mitglied die Nachricht übersetzen. Wir alle geben unser bestes, diesen Blog einen Ort werden zu lassen, den Copic-Liebhaber jeden Tag besuchen. Wir freuen uns über jeden Kommentar - er wird als Belohnung für unsere Arbeit aufgenommen, also hinterlaßt uns doch bitte ein paar Worte. In der Nachrichtenbox könnt Ihr uns mitteilen, welche Informationen Ihr gerne auf diesem Blog sehen würdet. Jetzt aber genug dazu und weiter zu meiner Karte.

This is Teddy Bea, my favorite bear. She is dressed up to impress you all. I love these digitale images, they are cute and perfect for Copic-coloring. If you see her and her brother Bo, you will know what I mean.
The paper is from a Tilda Paperpack, a lot of Hot Pink in it.
I didn't want to use a lot of different colorgroups, therefore I colored her dress in white. We will make a tutorial or video about the topic Coloring White. I used C00 until C2, and the blender. I picked the color from a pallet with the blender and only applied color in the darkest edges, were the shade is. Starting with the lightest Cool Grey and ending with the darkest marker.
***
Das ist Teddy Bea, mein Lieblingsbär. Sie hat sich chic gemacht, um Euch alle zu beeindrucken. Ich liebe diese Digi-Images, sie sind niedlich und perfekt zum colorieren mit Copics. Wenn Ihr sie und ihren Bruder Bo seht, dann werde Ihr wissen, wovon ich rede.
Die Papiere sind von einem Tilda Paperblock mit viel Pink darin.
Ich wollte nicht zu viele Farbgruppen verwenden, darum habe ich das Kleid in weiß gehalten. Wir werden ein Tutorial oder Video über das Colorieren von weißen Bereichen posten. Ich habe C00 bis C2 verwendet und den Blender Pen. Ich habe die Farbe mit dem Blender von einer Palette genommen und habe nur an den dunkelsten Stellen des Kleides Farbe aufgetragen, dort wo der Schatten ist. Ich habe mit der hellsten Cool Grey begonnen und mit dem dunkelsten aufgehört zu colorieren.

In most of my coloring I try to use not more then 3 or 4 colorgroups, to give my picture balance. When you take a look at the used markers, you see that I use markers with a 0 until a 9 at the end, this gives me the possibility to color with a lot of contrast. The text circle is made by myself.
***
Wann immer ich coloriere versuche ich, nicht mehr als 3 oder 5 Farbgruppen zu verwenden um meinem Bild eine gewisse Balance zu geben. Wenn Ihr schaut, welche Marker ich verwendet habe, dann werde Ihr Marker sehen, die eine 0 bis 9 am Ende haben. Das gibt mir die Möglichkeit, mit viel Kontrast zu colorieren. Der runde Text ist von mir selbst gemacht.

Used Copic Markers:
***
Verwendete Copic Marker:
Cardrecipe:
Digital image Teddy Bo
Cardstock Basix
Patterned Paper Tilda
Copic Markers
Flower Prima
Swirl dies Joy Craft
Butterfly punch Tonic
Text circle myself.

Thanks for visiting,
Greetings Diny

17 comments:

Erna said...

Ohhhh i just love this stamp.
The colors are so sweet together.

Hugs Erna

Kreativmonster said...

Beautiful card! I love the colours!

Lydia Boode said...

This is a wonderful card. I love the bear.
Hugs Lydia

Mieke said...

Love this card! I like the colours and especially the cute bear!

KayBeScraps said...

wow.. wieder ein geniales Werk.. ♥♥
Liebe Grüße,
Katrin

Anonymous said...

jolie carte bravo isabelle

peggy said...

What a sweet card !!!!

Hugs,
Peggy

Unknown said...

Oh! Teddy Bea is gorgeous!

Bastelmichaela said...

Die Karte ist wunderschön geworden,.
lg Michaela

corryskaart said...

hoy diny
zoals we van je gewend zijn een prachtig gekleurde kaart en de gehele kaart samen met die prachtige bloemen is SUPER!!!!
groetjes van corry

AnnasArt said...

Eine wunderschöne Karte!

Lieben Gruß Ingrid

Riet said...

Wat een schitterende kaart Diny.


Liefs Riet.

Mau xx said...

A Gorgeous Creation, I love the image and the colouring is amazing xx

*mieke* said...

Weer die mooie Teddy Bea.... Super ingekleurd weer, ik ga deze nummers even opschrijven, want ik had het anders gedaan:-)
Groetjes Mieke

KarinsArtScrap said...

this is gorgeous image and flower to.

greetings karin

*Petras Kartenkreationen aller Art* said...

Die Karte ist ist sehr schön geworden und so toll coloriert. Danke für die für den kleinen Lehrgang der Copics.

Liebe Grüße
Petra

Bastelmichaela said...

Hallo Diny,
das ist eine tolle Karte geworden.
LG Michaela